Program rada

Naša metoda rada podrazumeva sinhronizaciju redovnog, obaveznog nastavnog plana i mnogobrojnih slobodnih aktivnosti, kako bi se osigurala veća angažovanost đaka u programima škole i kako bi se kod njih izgradio pozitivan odnos ka školi i učenju. Takođe, uz takav balans u osnovnom obrazovanju, kod dece se razvijaju i važne veštine kritičkog mišljenja, komunikacije, saradnje i učenja, ali i aktivnog rešavanja izazova.

U osnovnoj školi Mihajlo Pupin sprovodi se nacionalni program, odobren od Ministarstva prosvete, kroz redovnu i celodnevnu nastavu.

Škola poseduje sve potrebne kadrovske, prostorne i materijalno-tehničke uslove za realizovane celodnevne nastave.

Celodnevna nastava podrazumeva sledeće:

Uz ovakav nastavni pristup utiče se i na smanjenje mogućnosti za iskazivanjem nepoželjnih oblika ponašanja, kali i deluje preventivno.

Koja je ključna prednost celodnevne nastave?

Celodnevna nastava je koncept gde dva nastavnika razredne nastave uz pomoć stručnih saradnika kreiraju i realizuju čitav radni dan u kom svi zajedno uče, ponavljaju naučeno, vežbaju, igraju se, jedu i odmaraju se.
Sa druge strane imamo produženi boravak, koji obezbeđuje čuvanje dece različitih uzrasta nakon redovne nastave, gde ih najčešće čuvaju nastavnici koji ih u većini slučajeva i ne poznaju. Upravo zbog takve jasne razlike, odlučili smo se da za niže razrede primenimo celodnevni oblik nastave.

STEM METODA
Učenje uz pomoć
LEGO kocki

STEM METODA
Učenje uz pomoć LEGO kocki

O STEM obrazovanju

Deca su prirodni istraživači i naučnici koji aktivno posmatraju, procenjuju i teže da razumeju svet oko sebe. Zato smo u naš program škole uveli i STEM obrazovanje. Ova metoda pruža deci osnovne veštine i koncepte koji su od suštinskog značaja za njihov budući akademski i profesionalni razvoj.

STEM (science, technology, engineering, mathematics) obrazovanje se služi LEGO kockicama i setovima da decu stimuliše na istraživanje i poduči ih univerzalnim principima nauke, tehnologije, inženjeringa i matematike.

Ovi setovi pomažu đacima da kroz igru i eksperimentisanje razvijaju veštine u oblastima kao što su programiranje, robotika, kreativno rešavanje problema, ali i timski rad. STEM obrazovanje predstavlja interaktivan, inventivan, ali pre svega zabavan način učenja koji kod dece podstiče kreativnost i logično razmišljanje.

Ovaj model učenja je izuzetno značajan za decu koja su u ranom razvoju iz više razloga:

Vannastavne aktivnosti

Pored bogatog programa vannastavnih aktivnosti, imamo i posebno osmišljen plan vanškolskih aktivnosti, kroz koje decu od najranijih godina usmeravamo na aktivno učešće u društvenom, kulturnom i sportskom životu našeg grada.

Pisci, slikari, sportisti, glumci, naučnici i inženjeri često su gosti naše škole, jer se trudimo da deci omogućimo direktan kontakt sa ljudima koji imaju mnogo toga da ponude i pruže pravi primer.

Dramska sekcija

Dramska sekcija predstavlja vannastavnu aktivnost osnovne škole Mihajlo Pupin, ali i jednu od značajnijih vaspitno-edukativnih metoda. Kroz nju sa decom proživljavamo raznoliku svakodnevnicu (više ili manje prijatnu). Igranjem uloga deca proživljavaju i uče da razumeju razne pojave i dešavanja oko njih i u njima, a koje su im u njihovim ranim godinama često neshvatljive. Kroz ovu metodu kreativnog izražaja, deca zapravo uče kako da bolje razumeju sebe i svet koji ih okružuje, ali i uče da budu saosećajni i da istinski prihvataju različitost. 

Oživljavanje istorijskih ličnosti kroz dramsku sekciju na jedan veoma zabavan način deci približava istoriju i kulturno nasleđe vremena koji je predmet sekcije. Književna dela pretočena na scenu postaju posebna čarolija. Takođe, prilikom interpretacije likova i priča, deca uče kako da analiziraju tekstove, situacije i karaktere, što razvija njihove analitičke veštine. 

 

Rad u grupi na pripremi predstave ili scenarija podstiče decu da razvijaju veštine saradnje, tolerancije i rešavanja konflikata.

Pored svega navedenog, učestvovanje u dramskim aktivnostima omogućava deci i da se izraze na kreativan način, što može poboljšati njihovo samopouzdanje i samopoštovanje.

Sve ove prednosti čine dramske sekcije izuzetno važnim vaspitno-edukativnim metodama koje doprinose celokupnom razvoju dece.

Letopis 24/25