Диференцирана настава је педагошки приступ који препознаје и одговара на различите потребе, интересе, пособности и стилове учења. Она је веома динамична и флексибилна, а од учитеља захтева изузетну ангажованост и креативност. Зато и има добре резултате у пракси, јер подиже квалитет образовања на један нови ниво.
Наши учитељи ће примењивати различите стратегије диференциране наставе, како би осигурали да сваки ученик напредује својим темпом и оствари свој пуни потенцијал.
Основни принципи овог типа наставе укључују следеће елементе:
1. Упознавање ђака:
Учитељи пре свега морају добро упознати своје ученике, а то се односи на њихове снаге, слабости, интересе, као и стилове учења.
2. Прилагођавање садржаја индивидуално сваком ђаку:
Када упознају своје ђаке, учитељи су у могућности да прилагођавају садржај тако да одговара њиховим различитим нивоима способности и интересовања. То у пракси значи обогаћивање градива за напредније ђаке или додатне материјале и подршку за оне који се суочавају са потешкоћама приликом учења.
3. Различите процесе учења:
Није свако дете исто, те стога не усваја ни нова знања на исти начин. Постоје ђаци који боље уче кроз визуелне материјале, док други брже усвајају знања уз практичне активности. Такође, неким ђацима више одговара предавање кроз вербалне инструкције. Пракса показује да ђаци имају боље школске резултате када им се пружи прилика да уче на начин који им највише одговара.
4. Груписање ђака по интересовањима:
Ђаци се захваљујући овој настави могу груписати на различите начине у зависности од задатка, као што су рад у паровима, мањим групама или индивидуално. А саме групе се могу мењати како би се обезбедило да константно добијају нове перспективе и подршку.
Диференцирана настава помаже ђацима да развију критичко мишљење, да науче како успешно да решавају изазове и проблеме, али их и подстиче на међувршњачку сарадњу. Управо зато ћемо је примењивати и ми у Приватној основној школи Михајло Пупин кроз наш наставни План и програм.